Forum Rare Films.



Cinema Paradiso



 

Friday, November 8, 2019

Farvel, jeg hedder Kurt. 1969.

Farvel, jeg hedder Kurt. 1969.
 DK. Alberte er 6 år... og 3 dage. Det er søndag og hendes mor og far sover længe, så Alberte skal være stille. Hun står op og vil spise morgenmad - franskbrødet er tørt, så hun beslutter sig for at bage et nyt brød. Mor kommer op og bliver sur over rodet i køkkenet. Alberte bliver vred, så hun beslutter sig for at flytte og vil hedde Kurt. Hun bygger hus på boden, der ligger ved badebroen. Hun får hjælp til byggeriet af damen i en båd, der måske er en tryllebåd. Mor og far savner hende og kommer tit på besøg - meget tit. Pludselig har de ikke så travlt mere, er ikke sure og vil gerne lege.
EN. The movie narrates the story of 6-year-old Alberte who decides to leave her parents, because they are always busy working or watching TV, and don’t have time to do fun things with her. She moves to the boat right outside her house, and decides that her new name is Kurt. She has always wanted to be a boy.
Director: Thomas Winding.
Cast: Gertie Jung, Olaf Nielsen, Alberte Winding, Thomas Winding.
Denmark, 1969.
Language: Danish.
Download Farvel, jeg hedder Kurt. 1969.
Farvel, jeg hedder Kurt. 1969.
Farvel, jeg hedder Kurt. 1969.
Farvel, jeg hedder Kurt. 1969.
Farvel, jeg hedder Kurt. 1969.


No comments:

Post a Comment